Bestzeiten/Personal best:

Bestzeiten/Personal best
10 km: 42 min 53 sec (2011) *** 21,1 km: 1h 37min 35sec (2009) *** 42,2 km: 3h 30min 33sec (2009) ***
56 km (Two Oceans):
4h 54min 00sec (2011) *** 89 km (Comrades uphill): 8h 49min (2015)


Samstag, 26. März 2011

(D/EN) Lockerer Lauf in Laufgruppe - relaxed run in a running group (31,5 km) - 26.03.2011

Heute bin ich ausnahmsweise mit einer Laufgruppe mitgelaufen. Ich wollte 30 km unterwegs sein und ich wusste, dass die das gleiche vorhaben.
Der Nachteil des Laufens in der Gruppe: um sie zusammenzuhalten muss man immer mal wieder langsamer werden oder anhalten. Zudem war mein Tempo um einiges langsamer als wenn ich alleine gelaufen wäre. Aber heute war mir das Tempo eben auch nicht so wichtig.
Der Vorteil: Man merkt nicht, wie die Zeit und die km vergehen. Selbst Berge nimmt man weniger wahr.
Es war ein schöner Lauf und eine schöne Abwechslung mit tollen Gesprächen. Ich werde es wieder machen!

(EN): Today I ran with a group of other runners, usually I'm a solo runner. I had a 30 km run on my plan, and I knew they went for 30km.
The disadvantage: to keep a group together, you have to wait or stop for other runners every now and then. The pace was slower than I would have run it solo, but today I only wanted to run 30km and not run a specific higher pace. So it's been absolutely fine.
The advantage: You don't feel the distance and time. I didn't even recognize the hills due to chatting with the other runners. That's been a great experience.
It's been a very nice run and a very good variation to my standard running. So: I will do it again!

Strecke/Distance: 31,5 km
Dauer/Time: 2:59:50 (Std:Min:Sec)
Puls Durchschnitt/Average Heart Rate: 143
Geschwindigkeit/Pace: 5:42 min/km

Keine Kommentare:

Weitersagen und Dranbleiben